حرکت زیبای پرسنل چرم مشهد در راستای حفظ محیط زیست

چرم مشهد با داشتن ربع قرن سابقه درخشان در عرصه تولید چرم و محصولات چرمی به عنوان یکی از معتبرترین برندهای صنعت چرم کشور همواره در مسیر ارزش‌آفرینی و یکپارچه‌سازی ابعاد اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی گام برداشته است.

این مجموعه مسئله حفاظت از محیط زیست را به عنوان یکی از ابعاد اصلی مسئولیت اجتماعی خود تلقی کرده و در طراحی و پیاده سازی شیوه‌ها و الگوهای جدید خویش، این اصل مهم را علی‌رغم افزایش هزینه‌های سنگین پذیرفته و آن را عامل توسعه پایدار «Sustainable Development» و همه جانبه می‌داند. چرم مشهد، حفاظت از محیط زیست را یک اصل زنده می‌داند که بازخورد آن در صنعت نمایان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت چرم مشهد: با عنایت بر تاکید دین مبین اسلام در رعایت پاکیزگی و نظافت، اصل پنجاه قانون اساسی و در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی مدیر عامل، مدیران میانی و همچنین کارکنان دفاتر و کارخانه چرم مشهد به جهت ایفای نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی بصورت داوطلبانه اقدام پاکسازی جاده اصلی منتهی به این مجموعه نموده و حجم بسیاری از زباله‌های رها شده در گستره‌ای به وسعت چندین کیلومتر از مسیر این منطقه را جمع‌آوری کردند.

این حرکت خودجوش در راستای فرهنگسازی و با محوریت و همکاری مدیرعامل، مدیران عالی و تمامی پرسنل اداری و کارخانه شرکت چرم مشهد، پس از اطلاع رسانی قبلی روز سه‌شنبه مورخ 11 آبان ماه انجام شد.

لازم به ذکر است، این مسیر در سال‌های گذشته عاری از هرگونه زباله و آلودگی بصری ناشی از رها شدن آن بود، اما با افتتاح مراکز جدید تفکیک و جمع آوری زباله در مجاورت شهرک صنعتی چرم شهر مشهد این مسیر به محل اصلی عبور و مرور ماشین‌های حمل زباله شهری مبدل گردید.

متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های بسیاری که توسط شورای روستاها و روستاییان عزیز این منطقه انجام شد نیز اقدامی جهت پاکسازی این مسیر صورت نپذیرفت. در نتیجه پرسنل دوستدار محیط زیست چرم مشهد بصورت خودجوش با رعایت کلیه شیوه‌نامه‌های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، زباله‌‌هایی را که توسط وزش باد شدید بر ماشین‌ها حمل زباله در حد فاصل مسیر کارخانه تا مرکز تفکیک جمع آوری زباله شهرک صنعتی چرم شهر مشهد پخش و باعث آلودگی بصری و زیست محیطی این منطقه شده بود را جمع‌آوری و این مسیر را کاملا پاکسازی کردند.

امید است که عملکرد مطلوب و خداپسندانه پرسنل این مجموعه در راستای حفظ محیط زیست، موجب ترویج و فرهنگسازی در امر جمع آوری زباله‌ها رها شده و از بین بردن آلودگی‌های بصری گردد.